نمونه دوم (Prototype 2)
dehkadehe
دهکده شلوغ پلوغ
نگارش در تاريخ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, توسط Black

 

 

 

 

 

 

جیمز هلر با ظاهر یك گارد وارد منطقه می شود و هیچ كس به او شك نمی كند. یك گارد، روبرو ایستاده و او با وارد كردن نوعی ویروس به بدن گارد، كاری می كند كه او فریاد می كشد و از درد به خود بپیچد. گاردهای اطراف به سمت او می آیند تا ببیند چه اتفاقی افتاده و ناگهان گارد مورد نظر منفجر می شود و تعداد زیادی رگ بزرگ از بدن او خارج می شود كه همانند تار عنكبوت هر شی و هر گاردی را به طرف خود می كشد و ناگهان منفجر می شود. این قابلیت جدید كه Bio Bomb نام دارد، فوق العاده است. شما می توانید مشاهده كنید كه فیزیك بازی چطور تعداد زیادی اشیاء و آدم را در هم می كوبد و ما ذره ای افت فریم هم در آن مشاهده نمی كنیم.

در نمایش بعد، مرحله ای دیگر از بازی را مشاهده می كنیم كه هلر باز هم روی یك بام ایستاده و با یك دید قرمز رنگ شهر را بررسی می كند. انیمیشن های هلر خیلی نرم و روان هستند و با هر حركت او، ما واقعاً یك شخصیت زنده را در حال حركت می بینیم. سیستم جذب خاطره همچنان در این شماره وجود دارد. شما با وارد کردن ضربات مشت به شخص مورد نظر، می توانید خاطرات او را مشاهده كنید كه در حقیقت به بهتر تعریف شدن داستان اصلی بازی از دید افراد دیگر کمک می کند. قابلیت جالب دیگری كه به نسخه دوم اضافه شده، تزریق كردن رگ به اشیاء مختلف است. در یكی از صحنه ها، هلر در هوا پرواز می كند و یك تانك را هدف قرار می دهد و با فرو كردن تعداد بسیاری از رگ های عظیم، آن را به یك Bio Bomb تبدیل می كند كه همه چیز را در اطراف خود منفجر می كند.

شما می توانید سوار یك تانك شوید و كنترل آن را بدست بگیرید. می توانید اسلحه بزرگ آن را بكنید و از آن علیه خود تانك استفاده كنید و یا به طور كلی طی یك سری حملات سنگین، تانك را در هم بكوبید. استفاده از تارها و یا همان رگ ها خیلی به اضافه شدن فنون چندضرب جدید كمك كرده و اندكی شبیه به قابلیت های Spider-Man هم شده است. فیزیك بازی واقعاً خیره كننده است، تعداد زیادی انفجار در تصویر صورت می گیرند، ماشین ها در هم كوبیده می شوند، درهایشان كنده می شود و همه چیز به هم می ریزد و به هوا می رود و ممكن است با رگ های شما روی هوا مثل تارهای Spider-Man معلق بمانند. به نظر می رسد که Prototype 2 پیشرفت های محسوسی نسبت به قبل داشته باشد و با توجه به زمان باقی مانده برای سازندگان، به نظر باید منتظر یك دنباله موفق تر از این IP باشیم.

 

بازی همانند قبل در شهر نیویورك اتفاق می افتد كه سازندگان سعی كرده اند بازسازی دقیقی از آن داشته باشند. در ابتدای نمایش، جیمز هلر روی بام یك ساختمان ایستاده است. شخصیت جدید، خیلی خوب طراحی شده و او ناگهان تغییر چهره می دهد و به یك گارد تمام زره پوش تبدیل می شود. سیستم تغییر چهره از نسخه قبل همچنان در ابن بازی وجود دارد. شما می توانید با كشتن هر شخص با مشت های خود چهره او را كپی كنید و كاملاً شبیه یك گارد امنیتی یا یك فرمانده جنگ شوید. این مورد كه در نسخه قبل در مراحل مخفی كاری استفاده می شد، خیلی هیجانی بود، چون شما باید كاملاً معمولی رفتار كنید تا توجه كسی را به خود جلب نكنید و با ورود به محوطه دشمن، حسابی خرابكاری كنید.

نكته جالبی كه Radical توانسته خیلی خوب از پس آن بر بیاید، این است كه در كنار گیم پلی دیوانه وار سریع این بازی، ما مراحلی مخفی كاری جالب هم داریم. جیمز هلر از روی پشت بام به پایین می پرد و با پرش او زمین ترك می خورد. سازنده بازی می گوید كه آن ها به طور كامل شهر را از نو ساخته اند و همه چیز را دوباره بازبینی كرده اند. از آنجایی كه بسیاری با گرافیك نسخه قبل مشكل داشتند، Radical اینبار یك موتور كاملاً جدید طراحی كرده كه گرافیك خیلی بهتری را نسبت به قبل ارائه دهد. كمی جلوتر، یك محوطه است كه چندین گارد با تانك و ماشین های جنگی آن را محاصره كرده اند. شما باید به این منطقه رفته و حواس دشمن را پرت كنید.

 

نسخه اول بازی Prototype عنوانی بسیار بلند پروازانه و برجسته در سبك Open-World بود. این بازی همراه با inFamous در سال 2009 ارزش های زیادی به این سبك اضافه كردند. هر چند Prototype از مشكلات گرافیكی رنج می برد، ولی گیم پلی اعتیاد آور و فوق العاده سریع آن جذبه بسیاری داشت. پس از فروش عالی نسخه اول، شركت Radical Entertainment دست به ساخت نسخه دوم از این بازی زده كه خوشبختانه با وقت زیادی كه Activision به آن ها داده، به نظر می رسد که با عنوان بسیار زیباتری نسبت به قبل روبرو باشیم. در نسخه اول، ما در نقش الکس مرسر (Alex Mercer) قرار می گرفتیم.

انسانی معمولی كه در حقیقت موش آزمایشگاهی دولت آمریكا شد و با انجام یك سری آزمایشات، تبدیل به یك موجودی فراتر از انسان و حتی فراتر از هیولا شد. در نسخه دوم، شخصیت بازی دیگر الكس مرسر نیست، ولی سازندگان، این شخصیت را فراموش نكرده اند. اینبار ما در نقش فرمانده جیمز هلر (James Heller) بازی خواهیم كرد كه یك سیاه پوست است و به تازگی از جنگ عراق بازگشته است. پس از بازگشت، او متوجه می شود كه زن و بچه اش توسط الكس مرسر، قهرمان نسخه اول بازی كشته شده و طی یك سری اتفاقات، خود هلر هم به یك موجود عجیب همانند مرسر تبدیل می شود و حال قصد دارد انتقام خود را از الكس بگیرد. سناریوی بازی خیلی جالب كار شده، چون باید اینبار در نقش یك ضد قهرمان دیگر، شخصیت محبوب نسخه قبل را بكشیم و از همین الآن می توان حدس زد که پیچش های زیادی در زمینه داستانی در این بازی مشاهده خواهیم كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: